პროექტები


                                                       პროექტის  გეგმა

სოციალური პროექტისსახელწოდება
„სუფთა გარემო“
პროექტისხელმძღვანელი

ეთერგერაძე
პროექტშიმონაწილენი
მე-10 კლასი
დასაწყისი
10.03.17
დასასრული
20.03.17
მიზანი
მოკლევადიანი მიზანი:მოსწავლეებიდეტალურადშეისწავლიანდაგაანალიზებენგარემოსდაბინძურებასთანდაკავშირებულპრობლემებსმშობლიურქალაქში.

გრძელვადიანი მიზანი: გარემოს დაცვაზე მზრუნველი მომავალი თაობის აღზრდის ხელსეწყობა
კავშირი ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებთან
ბუნებრივიგარემოპირობებისშენარჩუნებადადაცვა: მოზარდმაუნდაიცოდეს, რაბუნებრივგარემოშიცხოვრობს, რაზიანიშეიძლებამიაყენოსგარემოსადამიანისამათუიმმოქმედებამ, როგორშეინარჩუნოსდადაიცვასბუნებრივიგარემო;
თემისაქტუალურობა
ეკოლოგია, კერძოდკიგარემოსდაბინძურება 21-ესაუკუნისნომერპირველგლობალურპრობლემადარისმიჩნეული
დღეისათვისგარემოსდაბინძურებისმასშტაბებიისეგაიზარდა, რომიგიგამოუსწორებელიშედეგებითემუქრებაარამხოლოდფლორასადაფაუნას, არამედადამიანთაჯანმრთელობიისმდგომარეობასაც. მოსწავლეებთან აღნიშნული თემის განხილვისას წარმოიშვა იდეა განეხორციელებინათ პროექტი, რომლის მიზანი გარემოს დაცვის საკითხების უკეთ გააზრება და პარაქტიკული აქტივობების განხორცუიელება იქნებოდა.  მოსწავლეებისათვის აქტუალური აღმოჩნდა დაბინძურების ხარისხის გარკვევა თავიანთ  საცხოვრებელ ადგილებში.
პროექტის განხორციელება მოსწავლეებს მისცემს, გაუღრმავებს ცოდნას  იმის სესახებ, თუ რა გავლენას ახდენს გარემოს დაბინძურება ადამიანის ჯანმრთელობაზე.  განუვითარედებათ მზრუნველობითი დამოკიდებულება ბუნების და პასუხისმგებლობა იყოს გარემოს დამცველი და გამოუმუშავდენათ უნარი შეძლოს საზოგადოების დარწმუნება იზრუნონ გარემოზე.

საჭირო რესურსი.
Top score” სახელმძღვანელო
ინტერნეტრესურსი,კომპიუტერი,პროექტორი,ფორმატისფურცლები,მულტიმედია,ტელეფონი,დაკვირვებისდღიური.ადამიანურირესურსი.


რისკები დამათითავიდანაცილებისგზები
შესაძლებელიაყველამოსწავლისერთდროულიჩართულობაარმოხდეს,,ერთნაირიმაშტაბით,მაგრმინდივიდუალურადშევხვდებიდაგავიგებმათჩანაფიქრსამასათანდაკავშირებით.




მოსალოდნელი შედეგები:

მოსწავლეები დაუკავშირებენ შეძენილ ცოდნას და გაარკვევენ რამდენად მნიშვნელოვანია ბუნების დაცვა. გაიაზრებენ და გაანალიზებენ თავიანთ ადგილს და როლს გარემოს დასაცავად. განუვითარდებათ თანამშრომლობის , კომუნიკაციის  და ანალიტიკური აზროვნების უნარი.

შეფასება
თვითშეფასება,გარეშეფასება,ანკეტა(ვიციმინდავიცოდე,გავიგე)მუშაობისცხრილი
განხორციელებულიამოცანები

პროექტის მოსამზადებელ ეტაპზე მასწავლებელი მოსწავლეებთან ერთად უყურებს  თემატურ ფილმს და ახდენს ნანახის გაანალიზებას. საკითხის სიღრმისეული გააზრების მიზნით გაიმართება დისკუსია. დისკუსიის შედეგად გამოიკვეთება პროექტის განხორციელების გეგმა.
მოსწავლეები იყოფიან  2ჯგუფებადმათიინტერესებისადაშეხედულებებისგათვალისწინებითდაინაწილებენშესასრულებელ სამუშაოს. თურაუნდაგააკეთონპირველიკვირისმანძილზე.

ამოცანა1.განხორციელბისგზები;
მოსწავლეებმაგაანალიზონდაბინძურებისპრობლემისარსი.

1.ჯგუფი:
მოსწავლეებმადაადგინონდაგანსაღვრონდაბინძურებისტიპები.

მოსწავლეთაერთჯგუფიმუშაობსდავალებაზეშეხვდნენქიმიისადაბიოლოგიისმასწავლებლებსდაგაიგონმათგანრასახისდაბინძურებაარსებობსჩვენქალაქშიდააგრეთვეინტერნეტშიანმედიასაშუალებებშიმოიძიონდამატებითიინფორმაცია,დაბინძურებისტიპებისშესახებ.(ჰაერისდაბინძურება, წყლის,გარემოსქუჩებისდაა.შ) მათიდახარისხებისმიზნით.
2.ჯგუფქალაქშიგამოაკვეთავენდაბინძურებულადგილებდააკეთებენვიდეოჩანაწერებთურასახისდაბინძურებასწააწყდებიანსაკუთარსკოლაში,პარკშითუსხვადასხვაადგილებშიქალაქისტერიტორიაზე. ასევე ადგენს დანაგვიანების მაღალი ხარისხის გამომწვევ მიზეზებს.

შუალედური მონიტორინგი: პროექტის დასაწყისიდან ერთიკვირისშემდეგმოსწავლეთა ჯგუფები მასწავლებელთან ერთად განიხილავს წარმოდგენილ მასალას და დგინდება შესაბამისობადაგეგმილ სამუშაოსა და შესრულებულ საქმიანობის შედეგს შორის.  შეხვედრაზე გამოიკვეთება საკითხები, რომლებიც მეტ ყურადღებას მოითხოვს.


ამოცანა 2.ცნობიერების ამაღლება გარემოს დაცვის საკითხებზე
ჯგუფები  მოპოვებული მასალის საფუძველზე ქმნიან საინფორმაციო პოსტერებს და ამზადებენ ბუკლეტებს რომლებიც განთავსხდება / ვრცელდება სასკოლო გარემოში.მოსწავლეები შექმნიან ბლოგს  საზოგადოების ეკოლოგიური ცნობიერების ამაღლებისათვის

პროექტის ბოლოს მოსწავლეები ახდებებ სასოკოლო გარემოს დასუფთავებას.შეიმუშავებენ რეკომენდაციებს ადგილობრიბი თვითმმართველობისა და სასკოლო საზოგადოებისათვის.

პროექტის შეჯამება: პროექტის შეჯამება მოხდება გაფართოებულ შეხვედრაზე, რომელსაც დაესწრებიან პროექტის მონაწილეები, სკოლის ადმინისტრაციისა,  მოსწავლეთა თვითმმართველობისა და ადგილობრივი თვითმმართველობის წარმომადგენლები. მოსწავლეთა ჯგუფები აღნიშნულ შეხვედრაზე წარმოადგენენ პროექტის ფარგლებში განხორციელბული აქტივობების პრეზენტაციას.
დანართი1
                         მონიტორინგი

პროექტის შუალედური და საბოლოო შეფასებავის
ვის მიერ?
როდის?
რა კრიტერიუმით?

პირველი შვალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი
დავალების მიცემიდან სამი დღის განმავლობაში
რამდენად რელევანტურია მოცემული დავალებები და მოცემული ინფორმაციის შესაბამისობა
მეორე შვალედური მონიტორინგი
მასწავლებელი
დავალების მიცემიდან ერთი კვირის შენდეგ
რამდენად მიყვებიან მოსწავლეები გეგმას და რამდენად შეესაბამება მიზანს.

საბოლოო
1მოსწავლე ,მასწავლებელი

2პროექტის ბოლოს

3.რამდენად ეფექტური იყო მოსწავლეების მიერ არჩეული გზები  მიზნის მისაღწევად(ანკეტა-ვიცი,მინდა ვიცოდე,გავიგე)შეძლენ თუ არა მოსწავლეებმა გაეგოთ  დაბინძურების ზეგავლენა გარემოზე..

       ვიცი
(რა იცით ბუნების დაბინძურების შესახებ)
 მინდა ვიცოდე
(რა სახის ეკოლოგიური პრობლემებია ჩვენს ქალაქში?
როგორ დავიცვათ გარემო დაბინძურებისაგან.)
       გავიგე
(როგორ გავხდეთ ეკომეგობრულები)



მოსწავლისსახელიდაგვარი
აქტივობა
დაწყებისდრო
დასრულებისდრო
კომენტარი


















































ონაწილეობასიღებსპროექტისთემის  შერჩევაში, ასაბუთებსთემისაქტუალურობას

 სასწავლოპროექტზემუშაობისპროცესში  ეძებსსაინტერესომასალას, აგროვებსდაახარისხებსინფორმაციას, თანამედროვეტექნოლოგიებისსაშუალებითთვალსაჩინოებასქმნისდაპრეზენტაციასაკეთებს

ფლობსსაკომუნიკაციოუნარებს , მუშაობისპროცესშიჩანსმისიკრიტიკული  დაშემოქმედებითიაზროვნება ;

გამოყოფსსაკვლევობიექტს ,იწყებსკვლევასდა ”გადის” დასახულიმიზნისშედეგზე 

აქტიურადარისჩართულისამუშაოპროცესში, ჯგუფურიმუშაობისუნარებსფლობს

ასაბუთებსმოკვლეულიმასალისაქტუალურობას , ადარებსწინარე  ცოდნასდაგამოყოფსახლისაქტუალურობას;

შემოიფარგლებაკონკრეტულითემით , ერთიმასალისშესრულებისშემდეგაქტიურადერთვებაახალიმასალისმოძიებაში

თანაგუნდელებსუზიარებსსაკუთარგამოცდილებას , მათთანერთადქმნისთვალსაჩინოებებს, შეხვედრებისდროსაქტიურადარისჩართულიდისკუსიაში

დანართი2
შეფასება
აქტივობები
მოსალოდნელი შედეგები
შეფასების ფორმა
პერიოდი
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას  , ინტერნეტ და სხვა სასუალებებით
მომზადებულია მასალა გარემოს დაბინძურების სახეობების შესახებ

მომზადებული მასალის შეფასების რუბრიკები
7დღე

მოსწავლეები ახორციელებენ ინიციატივებს საჭიროებების მიხედვით

მოსწავლეებს გააზრებული აქვთ საკუთარი ადგილი და როლი გარემოს დაცვისათვის


საინიციატივო ჯგუფების მიერ განხორციელბული აქტივობები


14 დღე
შეხვედრის ორგანიზება

ორგანიზებულია შეხვედრა დაესწრება სასკოლო საზოგადოების, ადგილობრივი თვითმმართველობისა და თემის წარმომადგენლების მონაწილეობით



პრეზენტაციების რუბრიკები

7 დღე

x









დანართი 1 (დაკვირვებისდღიური)
დანართი #1



დანართი #2









Комментариев нет: